ایران همدان

کلمات کلیدی

زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه همدان

فطریه همدانی ها

فطریه همدان

زکات فطره ظرف ۲۴ ساعت به‌ حساب نیازمندان واریز می‌شود

۵۰۰ میلیون تومان برای زندانیان نیازمند همدان در جشن گلریزان جمع‌ شد

احداث کارخانه رینگ آلومینیوم خودرو در اسدآباد آغاز می‌شود

اگر فاطمیه و عاشورا نبود نطفه انقلاب هرگز بسته نمی‌شد

۲۰۰ ملک مخروبه همدان برای جلوگیری از تجمع معتادن تخریب شد

رتبه برتر پویش "ذوالفقار_یار_خراسانیم" به همدانی‌ها رسید

آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفندماه امسال برگزار می‌شود

شهدا در دفاع از حریم ولایت به حضرت زهرا(س) اقتدا کردند

جانباز همدانی به جمع شهدا پیوست

۱۱۴ میلی‌متر بارش برف و باران در همدان ثبت شد

جزییات مراسم استقبال و وداع با پیکر "شهید حیدری " اعلام شد

یادواره ۳۲۷ شهید فرماندهی انتظامی استان همدان برگزار می‌شود

۴۶۰۰ تن شکر به قیمت ۱۲ میلیارد تومان در همدان خریداری شد

امدادگران هلال‌احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر در طرح زمستانه امدادرسانی کردند

تغییر شغل‌های یک شبه در بازار همدان خودسرانه انجام می‌شود

همدان آسیا به لیگ دسته سوم

سقوط قهرمان اسبق

مردم همدان

با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن شکوهمندی نظام را ثابت کردند

بیش از ۷ هزار تن محصولات کشاورزی از کشاورزان اسدآبادی خریداری شد

پیکر شهید مفقودالاثر "حیدری" پس از ۲۹ سال شناسایی شد

عزت

آزادگی و استقلال ما به برکت دیانت است

مردم را به نظام بدبین می‌کند

روحیه اشرافی‌گری برخی مسئولان

نخستین جشنواره هنر خوارزمی در همدان برگزار شد

یک‌هزارو ۷۰۰ بسته‌های حمایتی بین نیازمندان ملایری توزیع شد

همدان- ایرنا- تلاش های بسیاری برای توسعه جایگاه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در همدان صورت گرفته که دستاورد آن تبدیل این خطه به یکی از مناطق دانشگاهی کشور است؛ اما در این بین 'زنگنه' تنها شهری از استان همدان بشمار می رود که کتابخانه ندارد و این زیبنده مردم فرهنگی دیار دانایان نیست.

به گزارش ایرنا، در وضعیتی که برای دستیابی به قله های توسعه نباید هیچ فرصتی را برای اندوخت آگاهی و مطالعه از دست بدهیم، شایسته نیست حتی یک شهر هم بدون فضای کتابخانه ای باشد.
با توجه به اینکه دولت درصدد توسعه و گسترش کتابخانه های عمومی با استفاده از ظرفیت خیران و بخش خصوصی از شهرها به سمت روستاهاست، این امر لزوم تکمیل و بهره برداری از تنها شهر جا مانده از فواید کتاب و کتابخوانی که جمعیتی افزون بر 800 تن دارد را دو چندان می کند.
این در حالیست که مدیر کل کتابخانه های عمومی همدان به تازگی از طولانی شدن عملیات اجرایی کتابخانه عمومی شهر زنگنه ابراز گلایه کرده و تکمیل این فضا را منوط به سرعت عمل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دانست و تاکید کرد: بهره برداری از کتابخانه شهر زنگنه در اولویت این نهاد است.
سال 89 بود که عملیات اجرایی یک مجتمع فرهنگی و هنری در شهر زنگنه با حضور مسئولان آغاز شد و بارقه ای از امید به روی مردم این شهر تابید تا بتوانند به واسطه بهره مندی از این فضای فرهنگی مهیا شده سهمی در کتاب، کتابخوانی و افزایش علم و آگاهی این خطه داشته باشند و به عنوان سرمایه های فرهنگی کشور پا در رکاب توسعه بگذارند.
اما کمبود اعتبارات و منابع مالی پاشنه آشیل مجتمع فرهنگی و هنری شهر زنگنه شد تا پس از گذشت دست کم 10 سال این شهر غنی را از قافله فرهنگی عقب بیندازد.
با وجود اینکه تاکنون هشت میلیارد ریال برای اجرای مجتمع فرهنگی و هنری شهر زنگنه که قرار است یک طبقه آن به فضای کتابخانه ای اختصاص یابد، هزینه شده، اما هنوز به مرحله تکمیل و بهره برداری نرسیده است.
عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان در این زمینه توسعه زیربنای کتابخانه های عمومی استان را از اولویت ها برشمرد که با تکمیل و راه اندازی تنها شهر بدون کتابخانه همدان در سال جاری، بتوان درصد این توسعه را افزایش داد و در گام های بعدی برای توسعه فضاهای کتابخانه های روستایی قدم نهاد.
با وجود پیگیری های صورت گرفته برای بهره برداری از کتابخانه شهر زنگنه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر اظهار امیدواری کرده است که بتواند این فضا را تا هفته دولت امسال آماده و در اختیار شهروندان قرار دهد.
علامرضا جمالی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهر زنگنه سال 89 در زمینی به مساحت یکهزار مترمربع و زیربنای یکهزار و 500 مترمربع در 2 طبقه آغاز و به دلیل کمبود اعتبارات این عملیات 10 سال متوقف شد.
وی اظهار داشت: این مجتمع در بهترین نقطه شهر بنا شده است و امسال از محل اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای تکمیل آن اختصاص یافته است.
جمالی زاده افزود: یک طبقه این مجتمع فرهنگی هنری مختص کتابخانه است که امیدواریم نیمه نخست امسال تکمیل و تجهیز شود و چنانچه اعتبارات اختصاص پیدا کند، کل مجموعه که دارای بخش های مختلفی همچون سالن آمفی تئاتر است نیز در سال 98 بهره برداری می شود.
به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر، 10 روز پیش طرح مجتمع فرهنگی و هنری شهر زنگنه به پیمانکار واگذار و از هفته گذشته عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شده است.
چنانچه کتابخانه شهر زنگنه به بهره برداری برسد، تعداد شهرهای دارای کتابخانه در ملایر به 10 شهر می رسد.
در حال حاضر ملایر دارای 20 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 11 باب روستایی و 9 باب شهری است و اهالی آن بسیار خرسند هستند که طی سال های گذشته در دولت تدبیر و امید ایجاد فضاهای کتابخانه ای در این شهرستان رشدی بیش از 30 درصدی داشته است که به طور قطع بهره برداری از کتابخانه شهر زنگنه و چندین کتابخانه روستایی این رقم را ارتقا می دهد.
با توجه به این شاخص ها، رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر ابراز امیدواری کرد: بزودی تنها شهر استان همدان نیز صاحب کتابخانه شود تا مردم این شهر بتوانند از ظرفیت این فضای فرهنگی به خوبی بهره مند شوند.
سیدمهدی آخشیک ادامه داد: با افتتاح کتابخانه شهر زنگنه، تمامی شهرهای این شهرستان دارای کتابخانه عمومی می شوند و گام مهم بعدی ما ایجاد کتابخانه در روستاهای پرجمعیت است.
این در حالیست که با پیگیری های محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، بانک پاسارگاد برای ساخت کتابخانه در 6 روستای پرجمعیت این شهرستان اعلام آمادگی کرده است.
آخشیک در این باره با تقدیر از تلاش نمایندگان ملایر بیان کرد: 6 روستای رضوانکده، ازناو، علوی، کمری، ینگی کند و حسین آباد شاملو با کمک بانک پارسارگاد برای ایجاد کتابخانه تعیین شده اند که بزودی برای نمونه عملیات اجرایی ساخت کتابخانه در روستای ینگی کند آغاز می شود.
وی اضافه کرد: امسال 6 کتابخانه به فضاهای کتابخانه ای این شهرستان اضافه می شود و کتابخانه شهر زنگنه نیز به بهره برداری می رسد که زیربنای کتابخانه های ملایر به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.
به گزارش ایرنا، زیربنای کتابخانه های شهرستان ملایر پنج هزار و 500 مترمربع است که باید به 11 هزار مترمربع برسد.
در حال حاضر 210 هزار نسخه کتاب در 20 باب کتابخانه این شهرستان وجود دارد و بیش از 11 هزار تن عضو فعال این کتابخانه ها هستند.

نظرات  (۱)

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی