ایران همدان

کلمات کلیدی

زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه همدان

فطریه همدانی ها

فطریه همدان

زکات فطره ظرف ۲۴ ساعت به‌ حساب نیازمندان واریز می‌شود

۵۰۰ میلیون تومان برای زندانیان نیازمند همدان در جشن گلریزان جمع‌ شد

احداث کارخانه رینگ آلومینیوم خودرو در اسدآباد آغاز می‌شود

اگر فاطمیه و عاشورا نبود نطفه انقلاب هرگز بسته نمی‌شد

۲۰۰ ملک مخروبه همدان برای جلوگیری از تجمع معتادن تخریب شد

رتبه برتر پویش "ذوالفقار_یار_خراسانیم" به همدانی‌ها رسید

آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفندماه امسال برگزار می‌شود

شهدا در دفاع از حریم ولایت به حضرت زهرا(س) اقتدا کردند

جانباز همدانی به جمع شهدا پیوست

۱۱۴ میلی‌متر بارش برف و باران در همدان ثبت شد

جزییات مراسم استقبال و وداع با پیکر "شهید حیدری " اعلام شد

یادواره ۳۲۷ شهید فرماندهی انتظامی استان همدان برگزار می‌شود

۴۶۰۰ تن شکر به قیمت ۱۲ میلیارد تومان در همدان خریداری شد

امدادگران هلال‌احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر در طرح زمستانه امدادرسانی کردند

تغییر شغل‌های یک شبه در بازار همدان خودسرانه انجام می‌شود

همدان آسیا به لیگ دسته سوم

سقوط قهرمان اسبق

مردم همدان

با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن شکوهمندی نظام را ثابت کردند

بیش از ۷ هزار تن محصولات کشاورزی از کشاورزان اسدآبادی خریداری شد

پیکر شهید مفقودالاثر "حیدری" پس از ۲۹ سال شناسایی شد

عزت

آزادگی و استقلال ما به برکت دیانت است

مردم را به نظام بدبین می‌کند

روحیه اشرافی‌گری برخی مسئولان

نخستین جشنواره هنر خوارزمی در همدان برگزار شد

یک‌هزارو ۷۰۰ بسته‌های حمایتی بین نیازمندان ملایری توزیع شد

با گذشت حدود پنج ماه از سال تحصیلی ۹۶-۹۷ هنوز خبری از توزیع شیر در مدارس نیست و می‌توان گفت که توزیع شیر امسال در مدارس بی‌سروصدا در حال حذف شدن است.

همدان|حذف بی‌ سر و صدای شیر از تغذیه دانش‌آموزان همدانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، توزیع شیر در بین دانش‌آموزان از برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است که با هدف فرهنگ‌سازی مصرف شیر سالانه در مدارس انجام می‌شود.

این طرح به شکل شیر رایگان بر روی میز دانش‌آموزان به دنبال فرهنگ‌سازی مصرف شیر است تا این ماده غذایی مغزی به یکی از عادات تغذیه دانش‌آموزان تبدیل شود.

بااین‌وجود باگذشت نزدیک به پنج ماه از سال تحصیلی 96-97 حتی قطره‌ای شیر در مدارس استان همدان توزیع نشده است. هرچند در سال‌های گذشته نیز تأخیر در توزیع شیر تجربه شده اما تاکنون هیچ برنامه در این خصوص ارائه نشده و مسئولان استان نیز از جزئیات تصمیم‌گیری وزارت خانه آموزش‌وپرورش در راستای این موضوع مطلع نیستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: برنامه توزیع شیر مدارس از سال 79 عملیاتی شده است و در این برنامه شیر به صورت رایگان در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود تا با کاهش سوءتغذیه، توان فیزیکی و فکری دانش‌آموزان افزایش یابد.

وی افزود: مصرف شیر در دانش‌آموزان علاوه بر تأمین سلامت و رشد آن‌ها سبب کاهش هزینه‌های درمانی تحمیل شده بر خانواده‌ها می‌شود در این راستا با توزیع شیر در مدارس، فرهنگ ضرورت مصرف شیر و لبنیات در خانواده‌ها نهادینه می‌شود.

محمد بداغی تصریح کرد: در طرح توزیع شیر در مدارس تمام دانش‌آموزان دختر و پسر در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از دولتی و غیردولتی زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش استان همدان ابراز کرد: با گذشت نزدیک به پنج ماه از سال تحصیلی هنوز هیچ دستورالعملی مبنی بر توزیع شیر در مدارس از وزارت خانه آموزش‌وپرورش به دست ما نرسیده است.

بداغی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان نیز در زمینه توزیع شیر در مدارس دور را دور اطلاعاتی از وزارت خانه کسب می‌کند، افزود: مطالبات سال‌های قبل کارخانه‌های لبنی از آموزش‌وپرورش باقی‌مانده است، که بایستی وزیر آموزش‌وپرورش در راستای توزیع شیر در مدارس تصمیم گیرد.

وی بیان کرد: با عدم پرداخت مطالبات کارخانه‌های لبنی توزیع نشدن شیر در مدارس طبیعی است که بایستی اول تعهدات سال‌های قبل پرداخت شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه کمیته ملی شیر وزارت آموزش‌و‌پرورش کشور محل تصمیم‌گیری برای توزیع شیر در مدارس است که از جزئیات تصمیم‌گیری آن‌ها مطلع نیستیم، عنوان کرد: به محض اینکه در جریان تصمیمات قرار بگیریم یا چهارچوبی در این راستا به ما ابلاغ شود می‌توانیم اظهارنظر کنیم.

بداغی با اشاره به اینکه از دلایل عدم توزیع شیر در مدارس با گذشت حدود 5 ماه از سال تحصیلی مطالبات کارخانه‌های شیر از آموزش‌وپرورش است، اظهار داشت: وزارت خانه آموزش‌وپرورش به جدیت دنبال پرداخت مطالبات سال قبل کارخانه‌های لبنی است.

وی با تأکید بر اینکه برای توزیع شیر در مدارس زمان دارد از دست می‌رود، تأکید کرد: از دست رفتن زمان برای توزیع شیر در مدارس واقعیتی غیرقابل‌انکار است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه در راستای توزیع شیر در مدارس عمده‌ای از زمان را از دست داده‌ایم، بیان کرد: میزان بدهی آموزش‌وپرورش استان همدان به کارخانه‌های لبنی حدود 2 میلیارد تومان است.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: مهم‌ترین سرمایه در هر جامعه‌ای نیروی انسانی آن جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما جامعه جوانی است، افزود: دانش‌آموزان درصد شایان توجهی از نیروی انسانی را در جامعه و کشور تشکیل می‌دهند.

آزاده آذرپیرا با بیان اینکه تغذیه سالم از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده سلامت در بین دانش‌آموزان است، عنوان کرد: دانش‌آموزان علاوه بر وعده‌های غذایی نیاز به میان وعده‌های غذایی هم دارند که مصرف میان وعده‌های غذایی سبب افزایش تمرکز هواس دانش‌آموزان می‌شود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه شیر به عنوان یک میان وعده دارای ارزش غذایی بالایی است، تصریح کرد: شیر با داشتن منابع خوبی از مواد مغذی مانند پروتئین، اسیدهای آمینه ضروری، کلسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه B به خصوص ویتامین B2 و ویتامین A در واقع از میان وعده‌هایی است که می‌توانیم برای دریافت مواد مغزی برای دانش‌آموزان به آن تکیه کنیم.

آذرپیرا در مورد دیگر فواید شیر برای دانش‌آموزان بیان کرد: شیر با داشتن چربی و لاکتوز می‌تواند بخشی از انرژی لازم برای دانش‌آموزان را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه اهمیت و حساسیت این موضوع سبب شد تا از سال 80 طرح شیر مدرسه ایران با عنوان "شما" با توزیع رایگان شیر در مدارس آغاز شده است، تأکید کرد: این طرح با هدف افزایش فرهنگ مصرف شیر و ارتقای سلامت دانش‌آموزان در کشور در حال اجرا است.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طرح توزیع شیر در مدارس اغلب کمی با تأخیر و در انتهای بهمن ماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: طرح توزیع شیر تا اواخر اردیبهشت یا خردادماه ادامه می‌یابد.

به گزارش تسنیم، با تصویب مجلس شورای اسلامی بیش از یک دهه است که شیر مدارس دارای ردیف بودجه در قانون بودجه عمومی کشور شده و در قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز توسط دولت برای کمک به این امر مهم بودجه یارانه‌ای اختصاص می‌یابد ضمن اینکه حتی در شرایط بسیار سخت تحریم‌های ظالمانه نیز توزیع شیر در مدارس کل کشور با اختصاص بودجه و توسط کمیته ملی شیر مدارس وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داشته، اما متأسفانه در سال تحصیلی 96-97 بنا به شواهد توزیع شیر در مدارس عملاً حذف شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی