ایران همدان

کلمات کلیدی

زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه همدان

فطریه همدانی ها

فطریه همدان

زکات فطره ظرف ۲۴ ساعت به‌ حساب نیازمندان واریز می‌شود

۵۰۰ میلیون تومان برای زندانیان نیازمند همدان در جشن گلریزان جمع‌ شد

احداث کارخانه رینگ آلومینیوم خودرو در اسدآباد آغاز می‌شود

اگر فاطمیه و عاشورا نبود نطفه انقلاب هرگز بسته نمی‌شد

۲۰۰ ملک مخروبه همدان برای جلوگیری از تجمع معتادن تخریب شد

رتبه برتر پویش "ذوالفقار_یار_خراسانیم" به همدانی‌ها رسید

آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفندماه امسال برگزار می‌شود

شهدا در دفاع از حریم ولایت به حضرت زهرا(س) اقتدا کردند

جانباز همدانی به جمع شهدا پیوست

۱۱۴ میلی‌متر بارش برف و باران در همدان ثبت شد

جزییات مراسم استقبال و وداع با پیکر "شهید حیدری " اعلام شد

یادواره ۳۲۷ شهید فرماندهی انتظامی استان همدان برگزار می‌شود

۴۶۰۰ تن شکر به قیمت ۱۲ میلیارد تومان در همدان خریداری شد

امدادگران هلال‌احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر در طرح زمستانه امدادرسانی کردند

تغییر شغل‌های یک شبه در بازار همدان خودسرانه انجام می‌شود

همدان آسیا به لیگ دسته سوم

سقوط قهرمان اسبق

مردم همدان

با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن شکوهمندی نظام را ثابت کردند

بیش از ۷ هزار تن محصولات کشاورزی از کشاورزان اسدآبادی خریداری شد

پیکر شهید مفقودالاثر "حیدری" پس از ۲۹ سال شناسایی شد

عزت

آزادگی و استقلال ما به برکت دیانت است

مردم را به نظام بدبین می‌کند

روحیه اشرافی‌گری برخی مسئولان

نخستین جشنواره هنر خوارزمی در همدان برگزار شد

یک‌هزارو ۷۰۰ بسته‌های حمایتی بین نیازمندان ملایری توزیع شد

در حالی که که مدیرکل آموزش و پرورش همدان تعداد مدارس کانکسی همدان را ۱۰ مورد اعلام می‌کند مدیرکل نوسازی مدارس استان از وجود ۷۰ مدرسه کانکسی در همدان خبر می‌دهد.

مدرسه کانکسی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در شرایطی که دارا بودن فضای استاندارد برای ادامه تحصیلی دانش‌آموزان از ابتدایی‌ترین نیازهای آنان است متأسفانه اخباری مبنی بر دایر بودن مدارس کانکسی در نقاط مختلف همدان به گوش می‌رسد که جای تعجب دارد.

هفته گذشته خبرگزاری تسنیم گزارشی منتشر کرد که دانش آموزان روستای "رامیشان" کبودراهنگ 6 سال است که در کانکس درس می‌خوانند و با وجود وعده مسئولان، مدرسه رامیشان امسال دهه فجر هم به علت بدهکاری به پیمانکار افتتاح نمی‌شود. بعد از انتشار این خبر خبرنگار تسنیم در این راستا به گفت‌وگو و پیگیری موضوع با برخی از مسئولان پرداخت که مشخص شد تعداد مدارس کانکسی در همدان به 70 مدرسه می‌رسد.

وجود مدارس کانکسی در شهر همدان جای تعجب دارد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود مدارس کانکسی در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست گفت: مسئولان نسبت به برطرف کردن این مشکل به جدیت اقدام کنند.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مورد وجود مدارس کانکسی در نقاط مختلف استان همدان اظهار داشت: در بازدیدی که از مدرسه کانکسی در شهرک مدنی داشتیم برای بنده جای تعجب داشت که بعد از سرمایه‌گذاری‌ها برای نظام جمهوری اسلامی ایران و هزینه کردها در قسمت‌های مختلفی شهر مدارس کانکسی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود مدارس کانکسی در برخی نقاط شهری را می‌توان بی‌برنامگی دانست که هنگام طراحی شهری به طراحی مراکز بهداشت، مدرسه و دیگر خدمات توجه نشده است، افزود: در بسیاری از نقاط کشور این مشکل وجود دارد و می‌توان گفت که یک ضعف است.

خجسته با بیان اینکه در بازدید از مدرسه کانکسی در یکی از مناطق شهر متوجه وضعیت بد و نامناسب در این مدارس شدیم، عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم انجام شد تا وسایل و امکانات لازم برای آن مدرسه فراهم شده و پیگیری‌های لازم انجام شد تا احداث مدرسه‌ای در مکان روبه‌روی این کانکس بعد از عید نوروز آغاز شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بنیاد برکت نیز که زیر نظر مقام معظم رهبری است مدارس زیادی در سطح استان و کشور احداث کرد که می‌توان از جمله آن‌ها به احداث مدارسی در مناطق قهاوند، فامنین و غیره اشاره کرد، گفت: در برخی از مناطق تعداد مدارس زیاد و دانش آموزان کم هستند که در این صورت برخی مدارس بدون استفاده است.

خجسته با اشاره به اینکه در برخی از مناطق استان تعداد دانش آموزان زیاد و مدارس کم است، بیان کرد: این امر نشان از بی‌برنامگی است که از قبل وجود داشته است.

وی در مورد تناقض‌گویی مدیران استان در راستای وجود یا عدم وجود مدارس کانکسی در استان تأکید کرد: آنچه مدیرکل نوسازی مدارس استان در مورد وجود مدارس کانکسی در استان می‌گویند درست است و ایشان بر روی این موارد بسیار حساس بوده و در عرصه مسائل سیاسی نیستند چرا که به خوبی در این راستا با همکاری بنیاد برکت و کمک خیران اقدام می‌کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلساتی با مدیرکل نوسازی مدارس مقرر شد در مناطقی که نیاز مبرم است مدارس احداث و مدارس کانکسی کنار گذاشته شود اظهار داشت: تعداد زیادی مدارس نیز در سطح استان توسط بنیاد برکت و همکاری آن‌ها احداث و در مجلس با حضور مجمع نمایندگان مقرر شد که در مناطقی که به شدت مدرسه موردنیاز است احداث شود.

وجود مدارس کانکسی نشانه بی‌برنامگی است

خجسته با تأکید بر اینکه مجلس بودجه با برنامه جداگانه‌ای برای مدارس کانکسی ندارد و بودجه را در اختیار نوسازی مدارس قرار می‌دهد، تصریح کرد: بودجه‌هایی نیز از سوی بنیاد برکت و خیران در نظر گرفته شده و مدیران بر حسب بررسی‌ها اقدام به احداث مدارس در مناطقی که نیاز است می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قابل‌قبول نیست که پس از گذشت 40 سال از انقلاب مدارس کانکسی وجود داشته باشد، تأکید کرد: در برخی از روستاها چند مدرسه وجود دارد در حالی‌که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها کم است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود مدارس کانکسی در شان جمهوری اسلامی ایران و نظام نیست و باید مسئولان به شدت این موضوع را پیگیری کنند، بیان کرد: در مجمع نمایندگان این موضوع به جدیت در حال پیگیری است تا با کمک بانک‌های ملی و پاسارگاد و یا جذب خیرانی این معضل مدارس کانکسی را برطرف کنیم.

خجسته با تأکید بر اینکه وقتی مسئولی نسبت به کار خود حساس باشد قطعاً اقداماتش به نتیجه می‌رسد، ابراز کرد: اگر مسئولی با بی‌رغبتی و ساده گرفتن کار کند وضعیت چنین می‌شود که هست.

هیچ مدرسه کاملا کانکسی در استان همدان وجود ندارد

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: 2 هزار و 550 واحد آموزشی در استان همدان وجود دارد که بیش از 12 هزار کلاس درس را در خود جای داده‌اند.

وی افزود: 266 هزار دانش‌آموز نیز در مقاطع تحصیلی مختلف تحصیل می‌کنند که با احتساب 17 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در مجموع 283 هزار نفر می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش همدان اعلام کرد: از مجموع 2 هزار و 550 مدرسه استان 30 درصد نیاز به مقاوم‌سازی یا تخریب و بازسازی دارد.

خزاعی با بیان اینکه مدرسه کاملاً کانکسی در استان نداریم، گفت: تنها در برخی مناطق، یک یا دو کانکس به صورت کلاس در مدرسه برپا شده که در مجموع 10 مورد می‌شود.

وی بیان کرد: در مرکز استان 2 دستگاه کانکس در یکی از مدارس شهرک شهید بهشتی همدان به‌دلیل کمبود فضای آموزشی برپا شده که امیدواریم با افتتاح مدرسه خیرساز موسی خانی در هفته دولت سال آینده، این مشکل برطرف شود.

وجود 70 مدرسه کانکسی در استان همدان

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: این کانکس‌ها استاندارد و دوجداره بوده و به سفارش اداره نوسازی، خاص مدرسه ساخته‌ شده و مجهز به شبکه گرمایشی تابشی است.

وی افزود: 70 مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که این مدارس در روستاهای با جمعیت کم دانش‌آموزی ایجاد شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت: مدارس کانکسی از یک یا دو کلاس تشکیل‌ شده که در هر یک از آن‌ها تعداد کمی دانش‌آموز و در نهایت 10 تا 15 نفر تحصیل می‌کنند.

فرزاد تیموری گفت: این مدرسه‌های کانکسی در روستاهای کم‌جمعیت برپا شده و با توجه به جمعیت کم دانش‌آموزی در این مناطق، امکان ساخت مدرسه وجود ندارد، البته ساخت مدرسه در برخی روستاها که امکان افزایش جمعیت دانش‌آموزی وجود دارد در دستور کار هست.

وی با اشاره به اینکه کلاس کانکسی در استان کم است، مطرح کرد: در برخی مدارس به دلیل افزایش جمعیت دانش‌آموزی یا یک نوبته‌ شدن مدرسه با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو شده و ناچار به استفاده از کانکس به‌عنوان کلاس درس شده‌ایم.

بنیاد برکت ساخت 66 واحد آموزشی در همدان را متعهد شده است

تیموری با بیان اینکه هر سال تعدادی مدرسه به کمک بنیاد برکت در استان ساخته می‌شود، گفت: بنیاد برکت زیرمجموعه ستاد اجرای فرمان امام(ره) بوده و ساخت 66 واحد آموزشی با 23 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار را متعهد شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس همدان اعلام کرد: از این تعداد تاکنون 34 مدرسه با 12 میلیارد تومان اعتبار ساخته‌ شده و 10 طرح نیز پیشنهاد شده که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

تیموری بیان کرد: در دهه فجر امسال نیز 15 طرح شامل 13 مدرسه، یک وضوخانه و یک سلف‌ سرویس با 6 میلیارد و 586 میلیون تومان اعتبار افتتاح و عملیات اجرایی 10 طرح با 10 میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلاس کانکسی در استان کم است، بیان کرد: در برخی مدارس به دلیل افزایش جمعیت دانش‌آموزی یا یک نوبته‌شدن مدرسه با کمبود فضای آموزشی روبرو شده و ناچار به استفاده از کانکس به‌عنوان کلاس درس شده‌ایم که کلاس‌های کانکسی روستای رامیشان جزء این موارد به شمار می‌رود.

مدرسه رامیشان کبودراهنگ به‌دلیل بدهکاری به پیمانکار افتتاح نشد

تیموری در مورد ساخت مدرسه در روستای رامیشان کبودراهنگ ابراز کرد: ساخت این مدرسه از سال گذشته آغاز شده و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 40 درصد از کار اجرایی آن از طرف خیران و اهالی روستا انجام‌شده است.

وی افزود: برای 50 درصد بقیه نیز 80 میلیون تومان به پیمانکار بدهکاریم و از دو سال پیش که کلنگ‌زنی طرح انجام شده تاکنون، هیچ‌رقمی به این طرح اختصاص نیافته است.

تیموری اعلام کرد: برای انجام 10 درصد باقیمانده نیز به 70 میلیون تومان اعتبار نیاز بوده و در مجموع 150 میلیون تومان اعتبار نیاز است تا دبستان شهید حسین زارعی رامیشان افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه کلاس کانکسی در استان کم است، بیان کرد: در برخی مدارس به دلیل افزایش جمعیت دانش‌آموزی یا یک نوبته‌شدن مدرسه با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو شده و ناچار به استفاده از کانکس به‌عنوان کلاس درس شده‌ایم که کلاس‌های کانکسی روستای رامیشان جزو این موارد به شمار می‌رود.

روستای "رامیشان" کبودراهنگ یکی از مناطقی است که برخی دانش‌آموزان آن 6 سال است که در کانکس درس می‌خوانند و باوجود گذشت دو سال از وعده مسئولان برای ایجاد مدرسه جدید در کنار مدرسه قدیمی و مشارکت 40 درصدی اهالی در ساخت مدرسه، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم وجود مدارس کانکسی در مناطق روستایی و حتی شهری همدان علاوه بر اینکه جای تعجب دارد نشان از بی‌توجهی و عدم برنامه‌ریزی صحیح دارد که امیدواریم با پیگیری و اقدام به‌موقع مسئولان شاهد بهره‌مندی دانش‌آموزان از فضای آموزشی مناسب به‌عنوان نخستین و اساسی‌ترین نیاز آنان باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی