ایران همدان

کلمات کلیدی

زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه همدان

فطریه همدانی ها

فطریه همدان

زکات فطره ظرف ۲۴ ساعت به‌ حساب نیازمندان واریز می‌شود

۵۰۰ میلیون تومان برای زندانیان نیازمند همدان در جشن گلریزان جمع‌ شد

احداث کارخانه رینگ آلومینیوم خودرو در اسدآباد آغاز می‌شود

اگر فاطمیه و عاشورا نبود نطفه انقلاب هرگز بسته نمی‌شد

۲۰۰ ملک مخروبه همدان برای جلوگیری از تجمع معتادن تخریب شد

رتبه برتر پویش "ذوالفقار_یار_خراسانیم" به همدانی‌ها رسید

آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفندماه امسال برگزار می‌شود

شهدا در دفاع از حریم ولایت به حضرت زهرا(س) اقتدا کردند

جانباز همدانی به جمع شهدا پیوست

۱۱۴ میلی‌متر بارش برف و باران در همدان ثبت شد

جزییات مراسم استقبال و وداع با پیکر "شهید حیدری " اعلام شد

یادواره ۳۲۷ شهید فرماندهی انتظامی استان همدان برگزار می‌شود

۴۶۰۰ تن شکر به قیمت ۱۲ میلیارد تومان در همدان خریداری شد

امدادگران هلال‌احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر در طرح زمستانه امدادرسانی کردند

تغییر شغل‌های یک شبه در بازار همدان خودسرانه انجام می‌شود

همدان آسیا به لیگ دسته سوم

سقوط قهرمان اسبق

مردم همدان

با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن شکوهمندی نظام را ثابت کردند

بیش از ۷ هزار تن محصولات کشاورزی از کشاورزان اسدآبادی خریداری شد

پیکر شهید مفقودالاثر "حیدری" پس از ۲۹ سال شناسایی شد

عزت

آزادگی و استقلال ما به برکت دیانت است

مردم را به نظام بدبین می‌کند

روحیه اشرافی‌گری برخی مسئولان

نخستین جشنواره هنر خوارزمی در همدان برگزار شد

یک‌هزارو ۷۰۰ بسته‌های حمایتی بین نیازمندان ملایری توزیع شد

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: برای در امان ماندن از امواج مضر موبایل ، هرگز تلفن همراه خود را وارد اتاق خواب نکنید.

موبایل

حسینعلی نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: هیچ‌گاه از تلفن همراه به عنوان ساعت زنگ، در محل خوابتان استفاده نکنید چراکه وقتی تلفن همراه را در بالای سرتان قرار می‌دهید در واقع سر خود را در هاله‌ای از امواج آسیب‌رسان قرار داده‌اید.

وی تصریح کرد: گوشی همراه یک وسیله الکترونیکی و دارای امواج است که اگر از آن به درستی استفاده نشود بدون شک صدماتی را به بدن انسان وارد می‌کند و در طولانی مدت تبدیل به یک عارضه می‌شود.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: اولین تاثیر استفاده از تلفن همراه، افزایش دمای بدن است. بالا رفتن دمای قسمت گردن به بالا موجب افزایش دمای بافت‌های بدن می‌شود که این افزایش دما بر روی سلامت قسمت‌های مختلف بدن تاثیر نامطلوبی می‌گذارد.

نوروزی با بیان اینکه همواره آسیب‌های ناشی از استفاده نادرست از تلفن همراه را به مردم آموزش می‌دهیم، ابراز کرد: برای موفقیت در این اقدام نیاز به ورود اپراتورها و همکاری همگانی همه دستگاه ها داریم.

مدت زمان استفاده از موبایل را به حداقل برسانید

وی با تاکید بر اینکه باید مدت زمان استفاده از تلفن همراه را به حداقل رساند، اظهار داشت: ترجیحا باید از تلفن ثابت به جای موبایل استفاده کرد چراکه هرچه مدت زمان استفاده از این وسیله الکترونیکی کمتر باشد بدون شک، بدن نیز کمتر دچار عارضه‌های ناشی از امواج می‌شود.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید براینکه برای مکالمه با موبایل باید از هر دو دست و گوش استفاده شود، ابراز کرد: متاسفانه دیده می‌شود که چپ دست‌ها از دست ‌چپ و گوش ‌چپ و راست دست‌ها نیز فقط از دست راست و گوش راست برای انجام مکالمه استفاده می‌کنند در حالیکه در این حالت یک قسمت از سر بیشتر در معرض تابش پرتو قرار گرفته و آسیب‌ها افزایش پیدا می‌کند.

نوروزی افزود: وقتی از هر دو گوش و دست برای انجام مکالمه استفاده می‌شود خطرات و آسیب‌ها کمتر می‌شود چون این عمل موجب کاهش تجمع شدت پرتو در یک ناحیه از سر می‌شود.

وقتی موبایلتان آنتن نمی‌دهد مکالمه را قطع کنید

وی با بیان‌اینکه وقتی موبایلتان آنتن نمی‌دهد مکالمه را قطع کنید، تصریح کرد: وقتی تلفن همراه به اصطلاح آنتن نمی‌دهد و قطع و وصل می‌شود به این معناست که تلفن همراه با حداکثر توان خود کار می‌کند تا سیگنال‌های ضعیف را به صوت تبدیل کند که در این حالت امواج آسیب‌رسان حاصل از آن چندین برابر است.

 تلفن همراه وسیله بازی کودکان نیست

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه مادران باردار و کودکان بیش از دیگران در معرض آسیب‌های ناشی از تلفن همراه قرار دارند، ابراز کرد: بنابراین نباید تلفن همراه را به عنوان وسیله بازی در اختیار کودکانمان قرار دهیم.

نوروزی گفت: تحقیقات فراوانی بر روی آسیب‌های تلفن همراه بر بدن انسان، انجام شده اما درخصوص اینکه در مورد آن به یقین برسند هنوز اطلاعاتی وجود ندارد و تحقیقات ادامه دارد. درباره تاثیر مستقیم تشعشعات تلفن همراه بر روی سرطان نیز تحقیقات ادامه دارد و این امر تا کنون نه انکار و نه تایید شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی